Hoe maak je een lulverhaal een beetje geloofwaardig? Door er een héél slim lulverhaal van te maken. Zo slim dat het voor tenminste 95% geloofwaardig lijkt. Die laatste 5% bedek je onder een dekentje van ‘geloof’, ‘gevoel’, ‘het lot’, ‘goddelijke interventie’ en andere vage shit.
David Icky deed dat héél slim. David vertelde absolute onzin, maar deed dit wel doordacht. Hij begon met verhalen over zogenaamde ‘reptilians’. Buitenaardse reptielachtigen die vermomd als mensen de hele wereld in hun macht hielden en controle over alle overheden hadden. En dat ging er best lekker in bij mensen die toch al een pesthekel aan de overheid hadden. En stevige problemen met de overheid hadden. David begon boeken te schrijven en propte daar ieder jaar weer een al dan niet actueel complot aan vast. Een complot dat aan moest tonen dat in ieder geval de overheid altijd door en door slecht was. Shape shifters. De moord op Kennedy. Illuminati. 9/11. Zwarte helikopters. Chemtrails. Tunnels naar het Vaticaan. De Matrix. COVID-19. De platte aarde.
Eerst waren er die buitenaardse wezens, maar die pasten weer niet in dat platte aarde lulverhaal. Dus verzon David er meerdere ‘platte aardes’ bij. En vanzelfsprekend konden alleen de ‘reptilians’ tussen die verschillende ‘platte aardes’ reizen. En weer later kwam hij met het verhaal dat onze werkelijkheid eigenlijk ook niet helemaal echt was. We zijn allemaal programma’s! Naadloos wist David al die onzin aan elkaar te plakken! En de gelovigen moesten dan nog alleen even ‘geloven’ dat David Icky óók nog de Zoon van God was en op een vage berg in Peru het licht had gezien. Die laatste 5% zeg maar. De vage shit.
Maar wel koren op de molen van figuren die overal graag complotjes achter zoeken. Die deze vage shit helemaal de shit vinden! Die maar niet willen accepteren dat hun eigen onbeduidende bestaan ook maar net als dat van vele anderen is. Liever noemen ze zich ‘helden’ in een ‘opstand’ tegen een onverslaanbare, babyverkrachtende en babybloed drinkende elite, dan ‘Ed van hiernaast’. Gewoon die onbeduidende Eddie. Die net iets teveel zuipt en net iets teveel blowt. En net iets teveel bezopen en stoned op YouTube rondhangt.
David Icky lult onzin en heeft alles zelf verzonnen. Maar wel slim dus. Schathemeltje rijk is hij er van geworden! Hij heeft het talent van een scriptschrijver van een televisieserie die dertig jaar draait. Die domme verhalen aan elkaar blijft plakken en het blijkbaar toch spannend weet te houden. Alleen bestond zijn publiek niet uit verveelde huisvrouwtjes die een ontsnapping uit hun saaie leventje zochten, maar uit complotdebielen die een ontsnapping uit hun onbeduidende, zielige leventje zochten.
Maar hoe maak je een lulverhaal dan een beetje ONgeloofwaardig? Door er een héél dom lulverhaal van te maken! En verdomd wat heb ik de laatste jaren een hoop domme lulverhalen gehoord! Nee. In Nederland hebben we duidelijk niet bepaald veel ‘David Icky’s’ in huis. David wist zijn verhalen voor zijn gelovigen nog een beetje logisch aan elkaar te plakken. In Nederland flikkeren de complotmongolen gewoon alles een beetje in één grote kookpot met onzin. Inclusief de onzin van David Icky.
Kennen we Willem Engel nog? Wie? Nou Willem Engel! Die lover met zijn vriendje Dorus. Die kalende spaghettikop, die zichzelf tot ‘Neerlands viroloog in bange dagen’ uitriep. Die begon met zijn niet-afgerond promotieonderzoek naar aerosolen. Daarna had hij ineens verstand van virussen en vaccins. Hij bezat het ‘geheim’ voor een gezond leven. Begon COVID-19 te ontkennen. Omarmde vervolgens de complotjes over satanische elites, die het virus op de mensheid loslieten om de wereldbevolking te elimineren. Over vaccins met nanobots om de wereldbevolking te elimineren. Vaccins met gif, waar nu de ene na de andere sportheld van omvalt. Iedereen die hem tegensprak werd onderdeel van een satanische dictatuur die de ‘waarheid’ geheim wilde houden. Bij pedohunters, werd Willem een pedohunter. Bij Christenen werd Willem Christen. Bij Moslims werd Willem Moslim. Bij Lichtwerkers werd Willem Lichtwerker. Dit was geen slim en doordacht lulverhaal. Willem was gewoon een allemansvriendje die met iedereen mee lulde, om de zakken van alle mogelijke complotdebielen leeg te kloppen!
En dan was Willem niet eens de domste jongen. Hij heeft er in ieder geval wel lekker aan verdiend. Maar complottend Nederland zit écht vol met lui die aan één stuk door ieder mogelijk complotverhaal delen! En dan zónder op zoek te zijn naar financieel gewin! Ze flikkeren ufo’s, aliens, satanische pedonetwerken, pedofielen, de Overheid, homo’s, transgenders, Prideweek, 5G, het WEF, de EU, buitenlanders, asielzoekers, AZC’s, woningtekorten, klimaatproblemen, felle regens, felle zon, brandende elektrische auto’s, de Belastingdienst, het CJIB, de Matrix, Platte Aarde, reptilians, Jeugdzorg, chemtrails, HAARP, de oorlog in Oekraïne, de oorlog in Niger, en – NA DRIE JAAR! – COVID-19, de mondkapjes en vaccins op één grote stinkende berg stront! Er lopen idioten tussen die inmiddels zelfs geloven dat ze zélf ook persoonlijk worden achtervolgd door ‘zwarte helikopters’. En dit alles zonder welk verband dan ook! Gewoon in de hoop dat ze toch minimaal op één puntje ooit nog een keer gelijk gaan krijgen!
Hoe kun je met zo iemand nog discussiëren? Nou, niet dus. Gewoon écht niet! Ze pleuren zoveel onzin in die bak vol lulverhalen dat ze zelf het verband allang niet meer zien. Maar wel álles geloven. Het is niet meer wáár omdat er causale verbanden worden gevonden. Het is wáár omdat er juist géén logica meer in zit. Bewijzen zijn dan ook niet meer nodig. “Het gaat erom dat JIJ het zeker weet!”
Het is en blijft tóch een talent. Zo gruwelijk veel onzin door elkaar flikkeren, dat niemand nog met je wil praten. En dan denken dat je gelijk hebt omdat niemand je tegenspreekt.
Spot on! En wat dan ook zo vermakelijk is, is dat ze dan iedereen die niet in hun idiote gedachten meegaan cognitieve dissonantie verwijten 🤣
“Hoe kun je met zo iemand nog discussiëren? Nou, niet dus. Gewoon écht niet!”
Zo’n website als Videre is een vorm van onrechtstreeks met ze discussiëren, dus er moet toch iets zijn wat je triggert om te blijven discussiëren. En Willem Engel kennen we nog; hij is er wekelijks met het journaal op Videowaarheid.
En niemand van de complotmongolen die een daadwerkelijke discussie aangaat. Enkel een hele zeldzame Wap die beweert dat ‘je er wel achterkomt’ als je ‘zelluf ondersoek doet’. Maar NUL daadwerkelijke argumenten.
En ja. Willem maakt een wekelijks journaal. Rogier Hop maakt een dagelijks journaal. Soms twee of drie per dag! En nu? Alleen die paar andere mensen uit datzelfde bubbeltje kijken.
En dat moeten ze ook wel. Als je ook maar een beetje twijfelt, MOETEN mensen bevestiging zoeken. Dat is ook het verdienmodel van David Icky. Constant blijven herhalen en nieuwe onzin verzinnen, om de lulverhalen in stand te houden.
Lezen is een kunst: je gaat onrechtstreeks de discussie aan. Je plaatst dingen op je Videresite en de ‘wappies’ reageren erop op hun platformen, alias: je voert een polemiek zoals wijlen W.F. Hermans.
Je kijkt overigens alleen maar naar de zwakzinnige wappies, die diep in de ellende zitten. Op de gefundeerde sites ga je nooit in. Mensen, die geen gedachten kunnen ordenen en tot samenhangende zinnen kunnen smeden, bestrijden, is makkelijk, maar een Kees van der Pijl tegenspreken lukt je niet, zelfs Jensen, die alleen HAVO heeft, niet.
Gefundeerde sites. Heb je daar links van?
Haha. Je weet wat er gaat komen he?
Vol spanning wacht ik af….
Iain Davis: https://iaindavis.com/
Steigan: https://steigan.no/
The Long Shot: https://thelongshot.nl/bio/
Wynia: https://www.wyniasweek.nl
Precies het kaliber wat ik verwacht had van wat jij onder ‘gefundeerde sites’ verstaat.
Allereerst de site met het persoonlijke verhaal van een vrouwtje dat veronderstelt ‘prikschade’ te hebben opgelopen. Een persoonlijke mening gebaseerd op nul wetenschappelijke kennis en een steekproef van één! Ongeacht of het verhaal inderdaad klopt en de ongemakken die ze ondervindt veroorzaakt zijn door de vaccinatie, is de waarde hiervan totaal nihil. De vraag bij een vaccinatieprogramma is namelijk niet hoe dit uitwerkt voor één individu, maar voor de hele gemeenschap. Voor iedere naam van een gevaccineerde die hetzelfde meegemaakt heeft als deze dame, geef ik je 10 namen van ongevaccineerden die 6 weken in een kunstmatige coma op hun buik gelegen hebben en het maar ternauwernood konden navertellen. En over de doden heb ik het dan nog niet eens. Kortom, een boeiende opsomming van kwalen die het in de Libelle en Margriet goed zullen doen, maar toch moeilijk een ‘gefundeerde site’ genoemd kan worden.
De andere drie sites hebben iets opvallends gemeen; stuk voor stuk begint, letterlijk, het bedelen al op de voorpagina. Dat valt al op nog vóór dat je je op de inhoud gaat richten. Wat mij betreft springen de waarschuwingslichten dan al op oranje, en staat mijn voorgenomen neutraliteit al onmiddellijk onder druk.
Twee van de drie betreffen de persoonlijke inzichten van ‘journalisten’ die niet zijn opgeleid in de onderwerpen waar ze over schrijven. Met de kwaliteit van de ‘onderbouwing van de site’ kan je dan ook veel kanten op. Bij Wynia zie ik regelrecht het verlengde van de insteek van Elsevier. En die staan er nou niet bepaald om bekend de feitelijkheden bij het duiden van hun mening geheel overeenkomstig de werkelijkheid weer te geven.
Iain Davis zegt me op zich niets. Ik moet zeggen dat ik niet heel diep deze site ben ingedoken, maar wat ik wel zie is dat het hier ook uitsluitend de inzichten van één persoon betreft. En of deze nu alwetend is niet, ook dit geeft me niet het idee dat we hier zonder meer met een ‘gefundeerde site’ te maken hebben.
Verder pas ik bij die Noorse site. De artikelen die verzameld zijn kan je nog wel volgen, eventueel met translate, maar dit zijn slechts bij elkaar geraapte artikelen van andere sites, zonder een uiteenzetting van een eventuele samenhang. De onderbouwing zal van de gesprekken moeten komen, maar ik versta geen Noors (jij wel?). Bij deze sla ik dus maar even over.
So much voor de ‘onderbouwde sites’. Drie verdienmodellen en een egootje vol zelfbeklag. Ik wens je veel succes met het bepalen waar jij staat in deze wereld…
Dit is toch een goed onderbouwd verhaal uit Noorwegen zelf. En ervaringen van ambulancechauffeurs zijn goede statistische graadmeters. Ze zien perfect hoeveel en welke ziektebeelden stijgen:
https://steigan.no/2023/08/ambulansesjafor-hverdagen-endret-seg-i-takt-med-dosene/
Soms pik ik er de zwakzinnigen uit. Voor de video’s doen we dat vaker. Geef toe: áltijd vermakelijke video!
Maar die misbruikte zwakbegaafden tekenen ook beter wat de gevolgen zijn van de mensen áchter de complottheorieën. We hebben het weleens over de slachtoffers van Youri Plate, maar ik schaar Youri juist óók onder de zwakbegaafden. Ook Youri is omwille van zijn brede aanhang misbruikt als middel om de financiële winsten van o.a. Jeroen Sloendrecht en andere predikers van het autonomiegelul een stevige boost te geven.
Het is geen polemiek als ik hier mijn mening over autonomie geef en alleen een verdwaalde blinde gelovige tegen mij in gaat. Het zou een polemiek zijn als Jeroentje zelf mijn stellingen probeert te weerleggen. Maar dát doet die lafbek niet.
Overigens. Jeroen verwijst ook alleen naar oudere theorietjes en propt daar zelf iedere keer wat nieuws bij. Op zijn rommelige website van Burgerfront lees je amper iets over juridische zaken en héél veel andere complottheorieën. Je leest er meer over Corona dan over daadwerkelijke autonomie. DIE specifieke kennis kun je alleen voor veel geld kopen bij Jeroen.
Natuurlijk gaat het weleens mis met vaccins. Zelfs paracetamol kan voor een enkeling schade aanrichten. Wereldwijd zijn miljarden coronavaccinaties gegeven en vanzelfsprekend zullen daar zaken fout zijn gelopen. Vergeet alleen niet dat bij aanvang véle doden vielen. Ook al willen sommigen dit heel graag bagatelliseren.
Als ik de verschillende websites en profielen van de antivaxxers bekijk, kennen ze állemaal vele mensen die aan het vaccin zijn overleden of zware complicaties hebben. Ik ken precies nul overledenen en precies één persoon met complicaties! Dat is raar als je nagaat dat zij overwegend met ongevaccineerden omgaan en ik juist niet. Ik heb zelfs geen 51-jarige neef die is overleden en zij hebben blijkbaar allemaal een 51-jarige overleden neef!
Frank Ruesink had een gestoord antivax wijf. Maar Frank was het pas met haar eens, toen zijn oudste zoon complicaties kreeg bij één van de standaardvaccinaties. En toen werd hij ook overtuigd antivaxxer! Inclusief de lulverhalen over een satanische, babybloed drinkende elite! Alleen … zijn zoon is inmiddels een kerngezonde 18-jarige jongeman.
Opnieuw. Deze voorbeelden zijn gebaseerd op niks. Enkel vermoedens van een vreselijk kwaad.
“Natuurlijk gaat het weleens mis met vaccins. Zelfs paracetamol kan voor een enkeling schade aanrichten.”
Maar beste Mahimahi, met deze ‘vaccins’ (wat het eigenlijk niet zijn), gaat het meer mis dan met alle andere samen vanaf 2000 (inmiddels zullen we wel al diep in de jaren negentig zitten). In de jaren zeventig stopte men met een vaccin tegen varkensgriep, toen er 35 doden waren.
“Zelfs paracetamol kan voor een enkeling schade aanrichten.”
Maar niemand dwingt je om die te nemen. Dat was wel anders bij de Coronaprikken. Ja, in de brief stond ‘vrijwillig’, maar politici en media weten heus wel, dat mensen niet die brief gaan lezen, maar wel vertrouwen op wat Hugo, Mark of Marion zegt. Je wilt toch niet oma vermoorden of een wappie zijn?
“Vergeet alleen niet dat bij aanvang véle doden vielen.”
Zeker het virus reisde van China naar Bergamo en had geen trek in het besmetten van Milaan. Weet je wat er echt gebeurd was. Men dacht: “We krijgen het Westen nooit zo gek om dat soort vergaande maatregelen te nemen.” En toen deed Italië het. Dat opende perspectieven voor Klaus Schwab voor zijn ‘narrow window of opportunity’. En ‘Covid 19 – The great reset’ had hij ook wel vrij snel klaar, vind je niet?
“Ik ken precies nul overledenen en precies één persoon met complicaties!”
Het zit in de orde van grootte van 1 op de 1000 en op een zeker moment zijn ze overgegaan op placebo’s.
“Inclusief de lulverhalen over een satanische, babybloed drinkende elite!”
Ik denk, dat Anneke Lucas je veel kan vertellen erover en in de dagen, dat de MSM opener waren werd gewoon Paulke Vanden Boeynants in verband gebracht met de Roze Balletten. En de man kwam ook nog eens uit een slagersfamilie. We weten denk ik nog voor geen tiende, wat er zich allemaal alleen vlak in onze buurt heeft afgespeeld.
“Opnieuw. Deze voorbeelden zijn gebaseerd op niks. Enkel vermoedens van een vreselijk kwaad.”
Overheid en media kunnen ze niet wegnemen, omdat ze niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Er duiken dan steeds nieuwe vragen op. In elk antwoord worden nieuwe leugens gestopt. Je kunt als leugenaar immers niet elke situatie voorzien. Ik ben ook geneigd te denken: “Zo ziek zullen mensen wel niet zijn,” maar dan duikt er weer een nieuw verhaal op.
Soms pik ik er de zwakzinnigen uit. Voor de video’s doen we dat vaker. Geef toe: áltijd vermakelijke video!
Maar die misbruikte zwakbegaafden tekenen ook beter wat de gevolgen zijn van de mensen áchter de complottheorieën. We hebben het weleens over de slachtoffers van Youri Plate, maar ik schaar Youri juist óók onder de zwakbegaafden. Ook Youri is omwille van zijn brede aanhang misbruikt als middel om de financiële winsten van o.a. Jeroen Sloendrecht en andere predikers van het autonomiegelul een stevige boost te geven.
Het is geen polemiek als ik hier mijn mening over autonomie geef en alleen een verdwaalde blinde gelovige tegen mij in gaat. Het zou een polemiek zijn als Jeroentje zelf mijn stellingen probeert te weerleggen. Maar dát doet die lafbek niet.
Overigens. Jeroen verwijst ook alleen naar oudere theorietjes en propt daar zelf iedere keer wat nieuws bij. Op zijn rommelige website van Burgerfront lees je amper iets over juridische zaken en héél veel andere complottheorieën. Je leest er meer over Corona dan over daadwerkelijke autonomie. DIE specifieke kennis kun je alleen voor veel geld kopen bij Jeroen.
Je weet duidelijk niet wat narcisme inhoudt. Ga lekker in je eigen sop gaarkoken in je zielige telegramkanaaltje 😉
Jij hebt hem ook gelezen mietje.
Als je iets meer dan 2 hersencellen hebt en die hersencellen niet hoeft te delen met belangrijke zaken zoals ademen of je behoeftes ophouden (lees: iemand die geen wappie is en gewoon heeft opgelet op school)…
Dan lees je dit halve A4’tje in 2 minuten op je dooie gemakje. Ik zou niet trots zijn op het feit dat je moeite hebt met lezen…
Zie hier de volgende Defend loser. Ook meteen de Joden erbij slepen. Lekker makkelijk hé?
Maar hoe verklaar je nu dat vooral de Joden en die vage elite tegen jou zijn en wij tot dezelfde ‘verraders’ behoren? Je complotje begint nu te rammelen.
Maar! Wel blij dat je alles van mij leest.
Zelfs RFKjr gelooft niet in het JFK verhaal, maar de auteur is ook een beetje wappie …
Ik heb ook wel wat gestoorde neefjes in de familie hoor.
Oh, overheid liegt nooit hoor… Auteur weet vast wel die massa vernietigingswapens te vinden in Irak…
Die waren er inderdaad niet. Maar is 1 keer liegen dan direct altijd liegen? Of spreken ze meestal de waarheid en is het wel makkelijk om alleen de fouten er uit te pikken?
Als daardoor mensen dood zijn gegaan wel. En dan hebben we het nog niet over wat Julian Assange allemaal naar boven heeft gebracht. Ook een wappie zeker? Als dat dan zo is: Daniel Ellsberg dan. Ook een wappie? Nou, dan krijg je zelfs de mainstream tegen je, want hij is gelauwerd om zijn werk en heeft bijgedragen aan het einde van de Viëtnamoorlog.
Nou had Sadam wel een beetje de schijn tegen, laten we daar ook eerlijk in zijn. Invalletje in Koeweit, gifgas gebruiken tegen de eigen bevolking, import van materialen waarmee hij WMD’s kon maken. Ja, er zijn mensen door dood gegaan, dat kan niemand ontkennen.
Wikileaks klopt ook, ik ga je punten niet bestrijden. Maar dat toont nog steeds niet aan dat de overheid nooit te vertrouwen is.
Het belang van Amerika was niet Saddam, maar de olie. Vertrouwen kun je herstellen door te boeten. Meneer Bush heeft het voor elkaar gekregen om niet uitgeleverd te worden aan het Internationaal Strafhof onder dreiging van het invallen van Den Haag. Tot op de dag van vandaag vinden ze het dus helemaal prima.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar wat was er gebeurd als ze niet waren binnen gevallen? Daar is geen antwoord op, maar ik denk dat Bush minder misdaden heeft gepleegd dan de regering van Irak. Dat hij voor de rechter had moeten komen om verantwoording af te leggen ben ik met je eens. Maar om te stellen dat het alleen om olie ging is wat kort door de bocht.
Hetzelfde wat er in China gebeurt met de Oeigoeren misschien? Maar vergeet niet, dat Saddam in het zadel is geholpen door de usanen, omdat het wel handig was in de strijd tegen Iran.
Overigens is op dit moment het sprookje bezig van de ‘heilige’ Zelensky en ‘Satan’ Poetin. Ook dat loopt verkeerd af en ook daar is de casus belli anders dan de usanen ons doen geloven.
Volgens mij kwam die aan de macht na een staatsgreep als vice-president. Niet perse door de Amerikanen. De strijd tegen Iran kwam pas later.
In Oekraïne lijkt me er een duidelijke casus belli te zijn, of in elk geval is het voor mij duidelijk wat we wel en niet moeten accepteren op het internationale toneel.
Ik zie er geen sprookjes om eerlijk te zijn.
Toevallig, dat wat ‘we’ wel moeten accepteren overeenkomt met Amerikaanse belangen, zoals ‘beheers het Heartland’ en ‘beheers de oliebelangen’. Over Tibet hoor ik ze nooit. Of de Westelijke Sahara, waar Marokko zich meester van heeft gemaakt. Marokko willen ze niet voor het hoofd stoten vanwege het fosfaat; daarom komen ze ook weg met het niet terugnemen van illegaal bij ons binnengekomen criminelen.
We hoeven het niet te accepteren. Kritiek hebben mag gewoon. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat de VS altijd gelijk hebben of schoon zijn. Maar mijn belangen vallen daar toch meer mee samen dan met de Russische of Chinese belangen. Net als mijn inzicht in hoe de maatschappij zou moeten zijn.
Ontken ik dat ergens? Maar betekent een leugenachtige politicus ook meteen dat David Icky niet liegt? Mag David zich dan ook meteen Zoon van God noemen?
Maar het zal je nu toch worst wezen, wie zich zoon van God noemt, want je gelooft toch niet meer. Hij mag zich immers ook Sneeuwwitje noemen toch?
Een keer liegen? Baai van Tonkin was ook nooit gebeurd, volgens Macnamarra..
Natuurlijk weet je niet eens wie dat was…
Ik kan ook Google gebruiken hoor 😎
Nee, geen idee wie dat was, zegt me helemaal niets, die McNamara. Dat wil je toch horen?
Maar dit is wel de strekking van het artikel, gelijk de kennis van een ander ontkennen. En dat zie ik bij jou best als een patroon. Geeft vaak een laag zelfbeeld aan, onzekerheid. En dat gecombineerd met het niet ingaan op wat een ander zegt schetst ook wel een mooi beeld.
Oke, Google maar eens Operatie Northwoods en Operatie Gladio en vertel me maar wat dat zijn….
Google jij maar eens op de Zoon van God. En meld me maar als je op David Icky uit komt.
En miljoenen geloven David blind! 🤣
Van dat laatste geloof ik niks. Misschien dat ze even in de ban van hem zijn tijdens het lezen van een van zijn boeken, maar ik ken niemand, die David Icke van kaft tot kaft gelooft.
Gaarne. Operatie Gladio was een zogenaamde ‘stay-behind’ operatie, bedacht door de Navo, met het idee om overal anticommunistische verzetsgroepen op te zetten in het geval van bezetting door Russische troepen. Dit werd gedaan door overal geheime wapendepots in te richten. Veel van die wapens kwamen later in handen van groepen met minder edele bedoelingen (lees: veelal extreemrechts)
je kan dus niet vertellen wat operatie northwoods of operatie northwoods in houdt..
zwaar wappie en zwak begaafd zeker..
Vertel eens wat democide in houdt??
Heb je de Zoon van God al gevonden?
In een discussie is het een zwaktebod als je alleen maar met nieuwe vragen terug blijft komen.
Dat is een kwestie van de Bijbel kennen. De zoon van God geeft nota bene zelf aan, dat hij zelf dag en uur niet kent. David daarmee confronteren en hij valt door de mand, maar de meeste journalisten hebben die kennis niet en Googleën gaat je niet helpen tijdens een interview.
Had hem laten komen en wat dingen gevraagd als MSM en meneer was door de mand gevallen; nu hebben ze er een martelaar van gemaakt.
Ik ken de Bijbel. Ben ook ooit overtuigd Christen geweest. Ik geloofde ooit oprecht dat alleen Jezus de enige ware Zoon van God was. Maar ik geloof niet meer. En dan? Dan is dat hele verhaal dus een fantasie van iemand anders.
Met andere woorden. Slap argument.
Maar het gaat erom, dat David Icke zelf de bijbel niet kent en zich de zoon van God noemt en 1997 als het einde der tijden bestempelde. Als je zelf niet gelooft, kun je iemand nog wel confronteren met iets, waar hij zelf wel in gelooft.
Euh … en ik mag dat dan niet doen als iets naar mijn mening onzin is? Raar.
Oplichters als D. Icky vallen nooit door de mand. Er is een groep mensen die ze vanaf het begin door hebben en er toch al niets van geloven, en er is een groep mensen die ze kritiekloos volgen en een aanval op de betrouwbaarheid alleen maar zien als een bewijs dat het om de waarheid gaat waar men bang voor is, want anders zouden deze mensen zo hard aangepakt worden?
Een mooi voorbeeld was het ‘paranormaal medium’ Robert van den Broecke met dat genverbrander incident. Robert zocht allerlei informatie op google die hij terloops tijdens paranormale sessies spuide. Zo ‘voelde’ hij dat een cliënt in een vorig leven genverbrander was geweest. Een zoektocht leidde naar een genealogie pagina waarop dat inderdaad stond vermeld. Maar wat was nou een genverbrander? Robert wist het ook niet, maar het bewijs was daar. Hij ‘voelde’ immers dingen die hijzelf niet eens kende. Waar het om bleek te gaan was een jeneverbrander, dat in vroeger eeuwen met een ‘g’ gespeld werd, dus een geneverbrander. Maar dan met een typfout, zonder de tweede ‘e’, dezelfde typfout die de auteur van de genealogische pagina had gemaakt. Met zijn paranormale begaafdheid had van den Broecke dezelfde spelfout ‘gevoeld’ als er op de betreffende webpagina was gemaakt…
Als er IETS zou zijn waardoor je door de mand valt, zou dit het wel zijn, zou je denken. Maar het tegendeel bleek waar; zijn aanhang werd alleen nog maar standvastiger omdat van den Broecke zo aangepakt werd in de pers. Dit is een beetje net als bij Youri, waarbij zijn volgers niet beginnen te beseffen dat ze door hem zijn opgelicht, maar uit het feit dat justitie nu achter hem aankomt concluderen dat dit een bewijs is ‘dat hij te dicht bij de waarheid komt’ en daarom gestopt moet worden…
En zo zijn er nog vele voorbeelden te vinden. Alleen al in Nederland, maar vooral internationaal. Lou de palingboer, Uri Geller, en tientallen televisiedominees leven er decennia lang van met een dikke, dikke boterham. James Randi, een wetenschapper die honderden van dit soort mensen ontmaskerd heeft (bekijk daar maar eens een van de vele youtube filmpjes van), had er zelf weer een eigen show van gemaakt om dat soort mensen aan te pakken, en ook oplichtingstrucs deed met zijn publiek om uit te leggen hoe het werkt. Maar de meeste van die oplichters hebben er geen enkele schade van ondervonden, en behielden gewoon hun vaste publiek.
Klopt. Dat geeft ook aan dat een debat (vrijwel) onmogelijk is. Het gaat niet om feiten maar om geloof. Zo werken religies ook. Het is een keuze om iets als je waarheid te aanvaarden. Meestal omdat je er nu eenmaal in die religie was geboren.
Toen Lou de Palingboer overleed, waren er nog steeds mensen die in zijn onsterfelijkheid geloofden. En die hadden hem dóod in de kist zien liggen! Welk argument blijft dan nog over?
Ik kende hem nog niet. Kijk je wel uit, dat je geen desinformatie verspreid en hij er straks weer een aantal volgelingen bij heeft.
Maar dat is toch een keurig college of presidium, dat daar bij elkaar zit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer#/media/Bestand:Lou-groep_(1968).jpg
Gewetensvolle lieden, die alleen de gedachte aan liegen een zonde zouden vinden.
Dan vertel het hier dan gewoon; niet iedereen weet dat. En we zien, of je het je eigen hebt gemaakt. Gladio is trouwens vrij complex.
En juist omdat Gladio vrij complex is / was zie ik het niet als een leugen, maar als een veiligheidsoperatie. Die moet je nu eenmaal geheim houden.
Oh veiligheidsoperatie,, Ja ja, daarom werden er ook onder Gladio aanslagen gepleegd..
Is dat zo?
zo complex is Gladio trouwens niet..
Maar niks over Northwoods..
Zal ook maar niet vragen welke generaal onder zowel Northwoods als Gladio de leiding had.. Goh, toevallig werd die ontslagen door JFK…
En weer geen antwoord op een simpele vraag 😉
Operatie Gladio deed zijn best om de Russen buiten te houden. De Russen probeerden wereldwijd hun invloed uit te breiden. En beiden deden dit met een flink portie geweld. En álles ging in het geniep.
Wat is nu je punt?
Dat complotten bestaan.
Dus (inter)nationale veiligheid is een complot?
Als Italië als democratie graag een communistische regering wil, dan heeft Amerika dat te accepteren en hierin niet te infiltreren. Dat de Russen vervolgens West-Europa zullen binnenwandelen is nonsens, want dat hebben ze in Joegoslavië en Italië ook niet gedaan. Dus ‘veiligheid’ was een complot voor je machtsgebied uitbreiden.
Wederom kort door de bocht. Er was in Italië geen communistische meerderheid. Wel Rode Brigades en Sovjet beïnvloeding. En bijna niemand wilde graag onder de Sovjet leven. Het ging dus om het behoud van vrijheid en veiligheid voor de overgrote meerderheid, zeg maar het volk.
En dan lieg en bedrieg je maar?
Lijkt me beter dan de vijand alles vertellen.
En staatsgeheimen mogen er van mij zijn.
‘De vijand’ is een speeltje van politici. ‘De’ Russen zijn mijn vijanden niet.
Nee, maar “de Russen” bestaan ook niet. De regering daar bestaat wel, en die noem ik best mijn vijand. Nu en toen.
Je moet Gladio ook in de tijd plaatsen.
Wat doen de Russen fout dan anders dan de Russischtalige minderheden beschermen, waarvan Porosjenko het volgende zei:
“We will have jobs, they will not. We will have pensions, they will not. We will have support of children and pensioners, they will not. Our children will go to kindergartens and schools, theirs will be sitting in cellars. Because they do not know anything how to do! That’s how we are going to win this war”
Gek dat Poetin een beetje boos wordt dan?
Kan je me een link naar die uitspraak geven, kan hem zo gauw echt niet vinden, en dus ook niet plaatsen. Misschien was hij ook een beetje boos over bepaalde Russische uitspraken en/of aktie.
Het is namelijk niet zo dat de Russische interesse beschermen is, het is een mix van verlangen naar herstel van hun rijk, grondstoffen, respect en wat andere historische zaken.
Een aktie om het broeder volk te beschermen had vele malen beperkter kunnen zijn. Als ze alle diplomatieke kanalen al hebben gebruikt.
Ja,
https://cafeweltschmerz.nl/videos/wat-beweegt-rusland-max-von-kreyfelt-en-marie-therese-ter-haar/
Onderstaand de hoogtepunten en de uitspraak van Porosjenko op 10:57.
En ondanks, dat het je waarschijnlijk tegen de haren in zal strijken, dat het een ‘complotsite’ is; kijk het helemaal.
1:14. Gelekt telefoongesprek (4-2-2014) met Victoria Nuland in de hoofdrol, besprekend welke personen er in de marionettenregering van Janoekovitsj moeten zitten.
4:20. “Fuck the EU.”
4:43. Janoekovitsj brengt de Hitlergroet.
10:57. Woorden Porosjenko: “Wij zullen banen hebben, zij [de Oost-Oekraïners] niet. Wij zullen pensioenen hebben, zij niet. Onze kinderen gaan naar scholen en kinderdagverblijven, hun kinderen zitten in kelders. Zij zijn niet in staat om iets te doen en dat is, hoe wij deze oorlog zullen winnen.”
15:47. Het is in principe een burgeroorlog, waar het Westen en Rusland zich mee zijn gaan bemoeien. Vanaf 2014 zijn er 2,5 miljoen inwoners vanuit het oosten gevlucht naar Rusland en zijn er 14.000 doden.
21:30. De Wolfowitz-doctrine.
20:44. Keep the Americans in, keep the Russians out, keep the Germans down.
Bedankt, dit ga ik morgen kijken als ik terug ben van vakantie.
Veel kijkplezier dan en prettige resterende vakantie. De laatste uitzending met Laurens Buijs van Weltschmerz is overigens ook de moeite waard.
Maar politiek en traditionele media doen nu, alsof complotten niet bestaan en degenen, die dat aankaarten, compleet maf zijn en de bijzondere aandacht der veiligheidsdiensten behoeven.
Onzin! Jij kunt al deze zaken nu bespreken omdát dit allemaal in de media is geweest. Omdát politici zich achteraf hebben moeten verantwoorden.
Het wordt niet veroordeeld dat er complotten zijn. Het wordt veroordeeld dat sommigen iedere snipper lastig te duiden nieuws als complot tegen de mensheid bestempelen. En dan uitkomen bij een Platte Aarde die geheim moet blijven van de hagedismensen.
Wat een onzin komt er uit jou.. Echt, mijn neefje van 5 kan het beter uitleggen dan jou zielige gebazel…
Tjdens Operatie Gladio waren er achter gebleven netwerken die aanslagen pleegden om Rusland te schuld te geven….
Noem die aanslagen en de bewijzen voor een door de overheid gestuurde false flag eens.
Het Salomon’s Brothergebouw, dat zeven uur na de aanslag door ‘extreme hitte’ gelijkmatig¹ instort. De BBC-dame, die de instorting al meldt, terwijl die nog moet plaatsvinden. De terroristen, die met een plastic bouwmarktmesje de piloten bedreigd zouden hebben. De ongeschonden paspoorten boven op hun lijken. Het niet zoeken en vinden van slachtoffers in de puinhopen.
Nordstream: waarom vielen ‘de Russen’ niet de pijpleiding van Noorwegen naar Polen aan in plaats van hun eigen ruiten in te gooien?
Covid: de Drostenpapers, i.e. dat tussen 23 en 25 januari een computermodel van het Coronavirus was gemaakt door o.a. Drosten en Koopmans zonder dat het virus geïsoleerd was. Event 201. De milieuvergunning, die de Nederlandse overheid verleent voor genetische manipulatie met het oog op Corona (genetisch gemanipuleerde organismen). De vaccins, die allemaal tegelijk klaar zijn. Een van de farmaceuten met een strafblad van ettelijke miljarden. Het ongeloof in het officiële verhaal door de elite (Grapperhaus, Boris Johnson, Willem-Alexander).
Maanlanding: hoe kom je ongeschonden door de Van Allengordels? Waar is de sterrenhemel op de maan?
Oekraïne: Victoria Newland, die regelt, hoe de coup gepleegd moet worden en en passant te kennen geeft met ‘Fuck de EU’, dat de mening van Europa er niet toe doet.
Bewijzen te over voor wie ze wil zijn. Juridisch bewijs, i.e. boven redelijke twijfel verheven, geen wiskundig bewijs. En voor dat juridisch bewijs moet ook nog verder gezocht worden, maar dat zoeken is nu juist, wat men vertikt.
__________
¹ Dus voren en achteren zou het dan 4000 graden Celsius moeten zijn geweest.
Geen antwoord op mijn directe vraag. En al deze beweringen, zijn ieder op eigen gronden bestreden en weerlegd, dus zeer discutabel. En die kwalificatie is nog zeer genereus.
Er is niets van weerlegd door de MSM, behalve op de manier, die ik de luie-flikker-methode noem: “Het is niet waar,” zeggen en verder er niet op ingaan. “Dat heeft de BBC-dame niet gezegd,” of met gebruik van de drogreden-indicator ‘wel degelijk’.
Op diezelfde manier is ook niets aangetoond. Over bijvoorbeeld de maanlanding en de Van Allen gordel is wetenschappelijk zoveel gepubliceerd, daar kan je onderhand een bibliotheek mee vullen. Covid vaccins waren om diverse redenen tegelijk klaar. Al die bedrijven hebben kundige mensen in dienst en beginnen tegelijk met dezelfde informatie, aangemoedigd door diverse overheden. Het was pas opmerkelijk geweest als er veel tijd tussen had gezeten.
Leg me dan bij dat laatste eens uit, hoe je de langetermijneffecten kunt meten zonder dat die lange termijn om is?
Relateren, extrapoleren, simulaties, testen op generaties proefdieren. Maar medisch gezien zullen er mensen zijn die de processen en procedures beter kunnen toelichten dan ik.
Er zit een heel team op van de kant van de mediaconglomeraten van Christian van Thillo en Thomas Leijsen. Degenen, die tot taak zijn ze keihard aan te pakken zijn Maarten Keulemans, Rudy Bouma en Sander Schimmelpenninck. De onderwerpen gaat altijd met een schimmigheidswaas erover en nooit rechtstreeks over de onderwerpen zelf, maar altijd door de ‘complotdenkers’ te portretteren. Daarnaast nemen ze woordgebruik als ‘ondermijning’ (wat is dat in vredesnaam?) en ‘grensoverschrijdend gedrag’ (Ja, wat heeft hij of zij dan gedaan? Het hele strafrecht gaat over grensoverschrijdend gedrag).
Dus kom me er nu niet mee aan, dat ze complotsmederij serieus nemen. Als hun bazen in Amerika het via de twee Telebelgen goedkeurt, dan komen ze met iets. Als je er niets meer aan hebt. Ze zijn meesters in spinnen, dus ze kunnen het zo brengen, dat de publieke verontwaardiging uitblijft.
Wappie kan nog geen eens een discussie aan.. Normaal geef je antwoord op een vraag, maar dat is te moeilijk voor wappie auteurtje dus komt die met een vraag over de zoon van god..
Ik poneer in mijn column een aantal duidelijke stellingen. En jij komt met een stelling over JFK. Dan kun je net zo goed met een stelling over de stoelgang van Dreetje Hazes komen! Je bevestigt alleen maar dat je opnieuw hele en halve waarheden en hele en halve leugens op één hoop flikkert.
Uit deze en eerdere discussies blijkt dat jij zelf nooit een vraag beantwoord en alleen met stellingen zonder onderbouwing komt. Ik zie je hier nergens discuseren om eerlijk te zijn.
Ik zie alleen maar kreten als ‘operatie Gladio’ en als mensen hun bijdrage niet in beweringen verpakken, dan word ik een beetje ‘stützig’. Soms doen mensen dat om jou het werk te laten doen.
Die twee complotten kent hij echt wel, hoor.
Ik geef geen stelling; ik zeg alleen dat RFKjr het JFK verhaal niet gelooft..
Maar wappie auteurtje komt er niet uit, vraagt hulp aan een andere wappie natuurlijk…
Ik vraag niemands hulp hoor. Ik ben een grote jongen 😋
Het staat iedereen vrij om hier te reageren. Dat geldt voor jou, maar ook voor mensen die het niet met je eens zijn.
je bent een grote debiel, hetzelfde geldt voor anderen die aan deze pulpsite artiekeltje schrijven…
Hij snapt het allemaal best, hoor. Daarom vindt hij het leuk de discussie te voeren.
Kijk, en juist door dit soort opmerkingen waardeer ik jou wel en die gozer met poep in zijn naam niet 👍🤣
Ik zou Rutte hiermee confronteren. Misschien dat deze website dán een keertje stopt.
Of de NCTV; kom je nog op de lijst van complotwebsites; die Zoetermeerse doorzonwoners zijn toch te stom om het onderscheid te zien.
Ik heb nog nooit een boek of publicatie van David Icke gelezen. Wel heb ik bij bronnen die mij betrouwbaar lijken informatie ingewonnen over wie hij als persoon is en wat zijn businessmodel een beetje is. Dan kom je op een vrij kwaadaardige leugenaar in mijn optiek, een gevierd fictie verteller in het meest gunstige geval. Hoe het ook zei: Die Icke heeft een reputatie die er voor heeft gezorgd dat ik verder niks met hem te maken wil hebben.
Willem Engel heb ik wat beter getracht te volgen, maar helaas, die blokkeerde mij helemaal zodra die doorkreeg dat ik wel op de inhoud kan meekomen op zijn niveau. En dat ik niet het type ben wat zich medische adviezen laat aanleunen door een dansleraar. Dat was veelzeggend, dat hij mij blockte, terwijl ik geen verkeerd woord tegen hem gezegd heb.
Dan kwam ik onlangs nog tegen, ene Dr. Bumblebee. Ik had vaag een idee van zijn bestaan. Was ooit dokter. En is ‘in het verzet’ gegaan. Die zocht mij op op Twitter nadat ik mij stellig had uitgelaten over wat een randdebielen de complotkliek bevatten. Ik weet het niet eens meer precies. Maar het was een nare ervaring op de socials.
Uiteindelijk hebben al deze mensen hetzelfde karakterdefect gemeenschappelijk: Ze vinden dat als zij de ruimte betreden, allee ogen op hen gericht moeten zijn. Vinden dat ze een onevenredige hoeveelheid lof en aandacht moeten krijgen. En etaleren duidelijk dat ze (een groot deel) van de gewone mensen minachten.
Nu mogen jullie uitzoeken bij welk psychologisch toestandsbeeld dit soort trekken horen, ik weet het wel, maar ik ben geen psycholoog. Dus de diagnose laat ik over aan de doe-het-zelf-stickeraars… Waar internet ook vol mee zit.
Ik plak er geen sticker op. Ik ben het vooral standaard oneens met deze mensen. Dat zij hier slecht tegen kunnen is dan eigenlijk hun eigen probleem. Daarom hebben ze ook een dagtaak aan het blokkeren van alle tegengeluiden. Alles om zelf maar gelijk te blijven krijgen en zich te omringen met ja-knikkers. En om zich door de ja-knikkers te laten betalen naruurlijk.
Complotmongolen, gestoorden, wappie, staatsgek, ‘geweldige moeder’ maar dan sarcastisch bedoeld. Ik hoef alleen maar rechts te kijken om ze me om de oren te zien vliegen.
Wie zich niet aangesproken voelt, hoeft niet te reageren.
Daar reageer ik niet om.
Nee hoor, nette bijdragen blijven staan. Dat je wordt verwijderd ligt aan de manier van je argumenten presenteren, vaak met bepaalde scheldwoorden erbij. Als je die nodig hebt ligt dat aan jou.
Defenz gaat standaard de prullenbak in 🙂
Ik vind wel dat rogier een beetje gelijk moet krijgen ik heb het zo’n te doen met deze stakker.
Welke Roger, die nick zie ik hier niet langskomen.
Als je Rogier achterstevoren spelt krijg je Vilseledd …… ehhhh ….. oh nee … 😉
Officieel is Hopje hier niet aanwezig. Die lafbek komt altijd met geanonimiseerde namen en valse mailadressen 😎
Geheime operaties moeten kunnen toch?
Hopje verwijt mij dat ik altijd anoniem ben 😋
Een pseudoniem lijkt me zelfs een vereiste, anders zou je onder de naam van iemand anders de wappie kunnen gaan uithangen op een website.
Laten we eerlijk zijn, we hebben geen van allen zin in een overlopende mailbox met mails met “weinig fraaie teksten” van mensen aan de andere kant. Ik heb daar in elk geval geen zin in, zelfs al heb ik het idee hier nog één van de mensen te zijn met redelijk gematigde reacties qua taalgebruik.
Ik zou dan de methode van Sjraar Cox¹ toepassen. Zaal huren, de koffie klaar zetten en jullie zijn welkom om erover te praten.
__________
¹ Burgemeester van Sittard-Geleen, die op bedreigingen reageerde en 31 koffiekopjes klaarzette voor leden van een motorclub, die hem bedreigd hadden. Niemand kwam.
Trouwens, die spreuk op dat dollarbillet. Als dat moet betekenen: “Hierbij kondig ik aan, de nieuwe wereldorde,” dan krijg je in Nederland het advies toch maar atheneum te gaan doen. Jeetje, ‘novus’, je snapt toch wel, dat een nominatief geen voorwerp kan zijn. Wat zijn die Amerikanen toch sukkels.